حمل بار با قطارحمل و نقل ریلیشرکت حمل و نقل بین المللی

قیمت حمل بار با قطار

قیمت ارسال بار با قطار بر چه اساس است

حمل بار به تمام کشور ها شماره تماس : 09151060970

حمل و نقل راه آهن در اکثر کشورها مکمل حمل و نقل دریایی است. حمل بار در حجم زیاد و مقاصد دور دست با هزینه به نسبت ارزان و از طریق راه آهن انجام می گیرد.

 

قیمت حمل و نقل راه آهن
قیمت حمل و نقل راه آهن

 محاسبه قیمت حمل بار با قطار

صاحبان کالا بعد از گفتگو با کارشناسان حمل و نقل ریلی شاهان تجارت عددی را تحت عنوان قیمت حمل و نقل ریلی دریافت می‌کنند. سوال‌های مطرح شده این است:

  • محاسبه قیمت حمل بار با قطار بر چه اساس است؟
  • با پرداخت این هزینه صاحب کالا چه خدماتی را دریافت می‌کند؟
  • آیا با کم کردن تعدادی از خدمات قیمت کاهش می‌یابد یا خیر؟
  • کدام خدمات قابل کاهش است؟
  • چگونه می‌توان قیمت حمل و نقل ریلی را بهینه کرد؟

و سوال های دیگر مرتبط با این حوزه. در ابت

دا باید گفت که قیمت ارائه شده شامل خدمات زیر است.

  • حوزه راه آهن و تعرفه های مربوطه (مسیرحمل و کد مسیر)
  • نوع قطار
  • نوع واگن – واگن عادی دو محور و چهار
  • نوع واگن از نظر مالکیت
  • هزینه عملیات ترمینالی
  • هزینه بین راهی مانند تعویض بوجی
  • کرایه خاص بستگی به نوع واگن دارد واگن مخزن دار – حمل مواد نفتی – واگن حمل غلات.
  • عملیات مبادی ورودی بین المللی راه آهن
    (در حمل و نقل بین المللی راه آهن در ایران مبادی ورودی میرجاوه مرز ایران و پاکستان، سرخس و لطف آباد مرز ایران و ترکمنستان، جلفا مرز ایران و نخجوان رازی مرز ایران و ترکیه می‌باشد.)
و سایر هزینه‌ها…

ر یک از پارامترهای بالا دارای جزئیات فراوان بوده که توضیح کامل آن از حوصله این مقاله خارج است. اما به اختصار در مورد هر کدام توضیح می‌دهیم.

حمل بار راه آهن
حمل بار راه آهن

حوزه راه‌آهن چگونه می‌تواند بر قیمت حمل بار با قطار تاثیر بگذارد

در حمل و نقل بین المللی با راه آهن حمل از طریق چند کشور انجام می گیرد و تعرفه هزینه حمل در کشورهای مختلف متفاوت است.کلیه هزینه و درآمدهای هر کشور متعلق به آن کشور است. مثلاً، واگنی که در ایران بارگیری می‌شود کرایه کامل آن تا مقصد تنها متعلق به راه آهن ایران نمی‌باشد. بلکه با توجه به کشور یا کشورهایی که واگن از آن عبور می‌کند; کرایه به راه آهن‌ آن کشورها پرداخت می‌شود.
راه آهن ایران در حوزه‌های تعرفه ای به شرح ذیل عضویت دارد:

حوزه راه آهن خاورمیانه CMO: در این حوزه راه آهن کشورهای ایران ترکیه سوریه، عراق، لبنان قرار دارند.

حوزه کرانه بالکان و خاور نزدیک BPO: شامل کشورهای بلغارستان یونان و یوگوسلاوی سابق در منطقه اروپا و کشورهای ترکیه، عراق، سوریه ایران در منطقه خاور نزدیک میباشند.

حوزه قطار آسیای میانه SMGS: کشورهای شوروی سابق که با نام کشورهای مشترک المنافع به اختصار CIS نامیده می‌شوند و شامل ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، ازبکستان و… هستند.
در مناطق مختلف جهان نزدیک ۲۵ حوزه تعرفه ای وجود دارد که تعیین کرایه حمل بین المللی از مبداء تا مقصد را مشکل می نماید.

سرنخ های کاهش قیمت حمل و نقل ریلی
سرنخ های کاهش قیمت حمل و نقل ریلی

 

دانلود سرنخ های کاهش قیمت حمل با با قطار

تاثیر نوع قطار و واگن بر قیمت حمل بار با قطار


نوع قطار:
قطارها به دو دسته عادی و سیر السیر تقسیم می‌شود. اما قطار سریع السیر مختص قطارهای داخلی است. قطارهای داخلی باید کالا را ظرف مدت حداکثر 24 ساعت به مقصد برسانند. اما در حمل ریلی بین المللی کالا نوع قطار تاثیر گذار نیست. چرا که همه قطارها از نوع عادی می‌باشند.

نوع واگن: واگن‌ها بر اساس شماره و اندازه که تعیین کننده تعداد محورها و حجم بارگیری است مشخص می‌شوند. به طور معمول واگن‌های دو محور ارزان‌تر از واگن‌های چهار محور می‌باشد. همچنین واگن‌های رو باز ارزن‌تر از واگن‌های مسقف و یا مخزن‌دار است. شما می‌تواند با مراجعه به صفحه ابعاد واگن باری اطلاعات کامل در مورد نوع و شماره شناسایی واگن‌ها بدست آورید.
مالکیت واگن: واگن‌ها به دو دسته با مالکیت بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. مالکیت بخش دولتی مربوط به راه آهن است که واگن را در اختیار بازرگان قرار می‌دهد تا کالای مورد نیاز کشور را وارد یا صادر کند. قیمت‌گذاری این واگن‌ها مربوط به راه‌آهن است. اما به علت محدود بودن زمان طولانی جهت انتظار دریافت واگن وجود دارد.
واگن های خصوصی با نام واگن امدادی یاد می‌شود. مالکیت این واگن‌ها به شرکت‌های خصوصی داخلی و یا خارجی برمی‌گردد. شرکت شاهان تجارت با دارا بود انواع واگن می‌تواند واگن مناسب بار شما با قیمت مناسب و در کمترین زمان ممکن در اختیارتان قرار دهد. همچنین شرکت های حمل و نقل بین المللی می‌توانند جهت رزرو واگن مشتریان و دریافت واگن با مشاوران ما تماس حاصل فرمایند.

هزینه عملیات اجرایی و قیمت ارسال بار با قطار

عمالیات اجرایی شامل هزینه های اجرایی و بخش فیزیکی پروژه حمل است. و از لحظه ورود بار به ایستگاه راه آهن آغاز می‌شود.
هزینه عملیاتی ترمینالی: شامل کلیه هزینه‌های است که در ایستگاه حمل و نقل بار راه‌آهن انجام می‌شود. بخشی از این هزینه‌ها شامل موارد زیر است.

  • هدایت واگن تا سکوی بارگیری
  • تخلیه و بارگیری به صورت های مختلف کارگری، لیفتراک و جرثقیل
  • مهار و تثبیت بار روی واگن
  • چادرکشی برای واگن‌های روباز
  • تهیه و صدور اسناد گمرکی
  • بازرسی و پلمپ واگن
    و…

هزینه بین راهی و مبادی: شامل هزینه تبادل مرزی و کشیدن واگن در مرز از خاک یک کشور به خاک کشور بعدی است. هزینه بین راهی ممکن است به علت شرایط مختلف فیزیکی صورت بپذیرد. اما یکی از هزینه‌های بین راهی معمول هزینه تعویض بوجی یا بوژی است. که به هنگام تعویض ریل در مسیرهایی که اندازه خطوط یکسان ندارند صورت می‌گیرد.

کرایه بیشتر برای کالا و واگن خاص

کالاها بر اساس میزان خطر دارای کلاس بندی هستند. همچنین بعضی کالاها همچون مایعات داری فشار و غلظت‌های خاصی هستند. راه‌آهن با توجه به این قضیه واگن را تحت شرایط خاص پذیرش می‌نماید. اول واگن باید مطابق با نوع کالا طراحی شده باشد که صد البته این واگن‌های خاص هزینه بیشتری دارند. دوم واگن باید در شرایط خاص سیر کند که هزینه اضافه برای صاحب کالا دارد و این هزینه توسط راه‌آهن اخذ می‌شود. برای اطلاع از قیمت و شرایط با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نحوه پرداخت کرایه ارسال بار با قطار

کرایه حمل و نقل از مبداء کشورهای مشترک المنافع به صورت پیش کرایه دریافت می‌شود.صادرات، وارادت و ترانزیت در بین این کشورها و ایران با دریافت کد مسیر انجام می‌شود. تعرفه کد مسیر در کشورهای مشترک المنافع برحسب دلار است.

کرایه حمل از کشور پاکستان به ایران کل کرایه مسیر راه آهن پاکستان در مبداء یا مقصد دریافت می‌شود و در مسیر ایران از مرز تا ایستگاه زاهدان به صورت ریالی و برحسب فرانک دریافت می‌گردد.

در حمل و نقل بار از کشورهای اروپایی به مقصد ایران و از مبدا ایران از طریق خاک ،ترکیه کل کرایه مسیر تا مرز ورودی می‌بایست در مبدا و کرایه مسیر ایران در مقصد به ریال و برحسب فرانک پرداخت می‌شود

سوالات پرتکرار در مورد قیمت ارسال بار با قطار

 

1- اجاره واگن و کرایه حمل چه رابطه ای با هم دارند؟

اجاره واگن از کرایه حمل جدا می‌باشد. واگن را از مالک آن به صورت زمانی یا سفری اجاره می‌نمایند. برای حمل
محموله با راه آهن، کرایه حمل دریافت می گردد.

2- مالکیت واگن یعنی چه؟

واگن از لحاظ مالکیت به دو دسته امدادی و خصوصی تقسیم می‌شود. واگن دولتی با مالکیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است. همچنین واگن خصوصی با مالکیت یک شرکت خصوصی شرکت خارجی و یا ایرانی است. هر دو واگن با توجه به نوع واگن و دیگر پارامترهای حملو نقل ریلی قیمت گذاری شده و به بازرگان اعلام میشود. این هزینه با نام اجاره واگن یاد می‌شود.

3- کد مسیر چیست چرا نیاز به کد مسیر داریم؟

کد مسیر، کدی است که توسط کشورهای مسیر تردد قطار صادر می‌شود.  کشورها در قبال اجازه حرکت واگن و خدمات ارائه شده در طول مسیر به واگن هزینه دریافت می‌کنند. پس از دریافت هزینه کدی صادر می‌شود که بیانگر دریافت وجه و اجازه ورود واگن است. این کد توسط اکسپیداتور ریلی صادر می‌شود.

آیا می‌دانید چگونه می‌توان از نرخهای تعرفه در کشورهای مختلف اطلاع پیدا نمود؟

در این رابطه کارگزاران حمل و نقل شرکتهای حمل و نقل بین المللی با ارتباطاتی که با هم دارند می‌توانند اطلاعات لازم را در مورد تعرفه در اختیار صاحبان کالا قرار دهند. این قیمت‌ها با محاسبات بسیار پیچیده بدست می‌آید.

تعرفه ارسال بار با قطار بر چه اساس محاسبه می‌شود؟

حمل و نقل بین المللی راه آهن برحسب تن کیلومتر است که در داخل مرزهای ایران بر اساس فرانک محاسبه می‌شود. در بقیه مسیرها با توجه به مسیر بر اساس دلار، فرانک و یا روبل تعیین و اخذ می‌شود.

خلاصه:

حمل و نقل راه آهن معمولا در حمل ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. حمل و نقل راه‌آهن از دو بخش اسنادی و عملیاتی تشکلیل می‌شود. تخصص و مهارت در هر دو زمینه سبب می‌شود تا کار صحیح و اصولی انجام شود. کوتاهی در هر کدام باعث به وجود آمدن خسارت هنگفت و گاها غیر قابل جبران می‌شود. شاهان تجارت با سال‌ها تجربه و وسواس می‌کوشد تا پروژه حمل بار ریلی شما را با بهترین کیفیت و قیمت به انجام برساند.

حمل بار به تمام کشور ها شماره تماس : 09151060970

شاهان تجارت

ما در شاهان تجارت آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره درباره هر یک سرویس‌های لجستیک هستیم.ما به طور پیوسته و در 7 روز کاری پیگیر امورات شماییم تا سلامت محموله‌های شما را تضمین کنیم. ما را به خوش نامی و سرعت در کار می‌شناسند. برای استفاده خدمات لجستیک میتوانید با یکی از شماره های موجود در سایت در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا